مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:19360 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

چگونه ميتوان قلب را متوجه خدا كرد به صورتي كه از وسوسههاي شيطان رهايي يافت از آن جايي كه مندانشجو هستم مجبورم در شهر ديگري درس بخوانم و همين امر باعث شده دچار اضطراب شديد شوم هر چه برخداوند توكل ميكنم نميتوانم بر اضطراب خود غلبه كنم زيرا ايمان قلبي من ضعيف است.در مجالس معنوي ومذهبي زيادي شركت ميكنم ولي كمتر ميتوانم لذت معنوي ببرم. در مجموع ميخواستم اگر برايتان امكان داردراههايي را كه بتوان ايمان را، قلبي نمود و در هر موقعيت و مكاني وجود خداوند را احساس نمود كه گناه نكنيم و بهيقين برسيم را برايم معرفي كنيد چرا كه اين مسأله بسيار آزارم ميدهد و نگرانم كه چرا نميتوانم از معنويات لذت ببرم(حتي از قرائت قرآن كريم هم نميتوانم لذت ببرم).
خداجويي و گرايش به دين و معنويات در فطرت آدمي نهفته است از اين كه براي ايمان و معنويت خويشنگرانيد جاي خوشحالي و خرسندي است و آرزومنديم كه با مطالعه، دقت و محاسبه نفس و يافتن دوستاني معنويدر راه رسيدن به بالاترين هدف خلقت يعني عبادت و پرستش خداي يگانه موفق باشيد. خواهر محترم، همه علماء وبزرگان دين و آنانكه اهل سير و سلوكند، معتقدند كه مهمترين گام براي بندگي و يافتن مراحل معنوي انجام واجبات وترك محرمات است. حضرت آيتالله جوادي آملي (حفظهالله تعالي) در تفسير آيه : لا يمسُّهُ الا المطهرون ميفرمايند:كمترين بهرهمندي كه در حد مس معنويات قرآن (كه كتاب هدايت بشر است) به كسي نميرسد مگر اين كه طهارتباطني و عملي داشته باشد و به اندازهاي كه طهارت باطني بالا برود، بهرهمندي از قران بيشتر ميشود. حال شماميتوانيد كليه كارهاي روزانه را در دفترچهاي يادداشت نموده و در وقت معيني از شبانهروز، اعمال خويش را محاسبهنماييد و سپس با دقت دريافتن گناهان بتدريج و با سعي و تلاش خويش در رفع آن بكوشيد. از حضرات معصومين وبخصوص وجود مقدس امام زمان(عج) نيز در اين را استمداد بجوييد و از ايشان بخواهيد شما را در ترك گناه و انجاماعمال نيك ياري دهند.كتاب المراقبات از ميرزا جواد ملكي تبريزي و كتاب معراجالسعاده و كتاب اربعين حديثحضرت امام خميني(ره) در اين باره معرفي ميگردد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.